Jak biznes może wykorzystać BOTy w obsłudze klienta?

Jak biznes może wykorzystać BOTy w obsłudze klienta? Wykorzystaj BOT-a w własnej firmie, zatrzymaj klientów i zacznij zarabiać pieniądze. SPRAWDŹ DALEJ

 

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak sztuczna inteligencja zmienia otaczający nas świat? Czy myślałeś co zmieni się w naszym życiu przy szybkim rozwoju AI i jak może na tym skorzystać Twoja firma?

Rozwój sztucznej inteligencji stwarza zupełnie nowe możliwości wykonywania codziennych obowiązków w firmie. Zaczynając od udzielania prostych informacji poprzez prowadzenie automatycznej komunikacji sprzedażowej, aż po prowadzenia analiz dużych zbiorów danych w bardzo krótkim czasie. Jak każda rewolucja przemysłowa, która miała miejsce w naszej historii tak i AI da nowe narzędzia, które do tej pory były niedostępne.

 

 

Chatbot – nowoczesna konwersacjachatbot

Wraz z szybko przyrastającą liczbą osób korzystających z internetu za pomocą urządzeń mobilnych takich jak telefony czy tablety równie szybko rośnie ilość pobieranych i wykorzystywanych aplikacji w tym komunikatorów internetowych typu Facebook Messenger czy Google Allo.

To właśnie komunikatory odgrywają kluczową rolę w procesie komunikacji pomiędzy użytkownikami, a chotbotami. Będzie to  miało tym większe znaczenie im szersze grono użytkowników będzie wykorzystywało komunikatory do załatwiania codziennych spraw, szukania informacji czy rozrywki.

 

Chatboty – jak nie tracić klientów?

Każda firma ciągle poszukuje sposobu na rozwój, który wiąże się z poszukiwaniem nowych kanałów dystrybucji produktów lub usług. Bez względu na to czy jest to duża korporacja, średnia lub mała firma pozyskiwanie nowych klientów jest jednym z kluczowych wyzwań. Oczywiście nie mniej ważne jest również to, aby nie tracić klientów, którzy już skorzystali z oferty przedsiębiorstwa. Zatem w jaki sposób chatbot może pomóc nam zatrzymać aktualnych klientów i pozyskać nowych?

Po pierwsze automatyzacja obsługi klientów. Żyjemy w czasach gdzie życie nabrało niebywałego tempa i każdy z nas również oczekuje szybkiej reakcji w załatwianiu własnych spraw. Poza tym tryb życia, pracy i relaksu, zmienił się na mniej uporządkowany niż w poprzedniej dekadzie, a co za tym idzie funkcjonujemy i organizujemy własne życie o różnych porach. Tak więc bardzo duże znaczenie ma dla nas wygoda z jaką możemy np: kupić buty, zarezerwować bilet, umówić wizytę itd. Tu z pomocą przychodzą nam chatboty, które są dostępne w trybie 24/7. Jest to wielki atut, który trudno zapewnić posiadając tradycyjny dział sprzedaży.

Po drugie nowy kanał dystrybucji. Wymieniając zalety dla firmy jakie ma wykorzystanie chatbota nie sposób nie wskazać na budowę nowego kanału pozyskiwania klientów, który dotąd był nie wykorzystany w dzianiach promocyjnych i sprzedażowych przedsiębiorstwa. Aktywność w takich miejscach jak nowoczesne komunikatory daje nowe pole do działania.

Po trzecie nowa grupa klientów. Budowa nowego kanału sprzedaży i promocji zawsze powiązana jest bezpośrednio z kontaktem z nowym klientem. Tu mamy do czynienia z grupą docelową, którą tworzą zwłaszcza ludzie młodego pokolenia, dlatego inwestycja w chatboty jest również wejściem w bardzo perspektywiczny obszar. Bez wątpienia sposób poszukiwania informacji o produktach i usługach będzie zdecydowanie odmienny od tego jaki znamy z początku XXI wieku i tu należy upatrywać szansy, którą tworzy budowanie świadomości marki i obsługa przyszłych klientów. 

 

 

 

 

 

 

Dowiedz się więcej i podziel się