Inteligentny CRM czym jest i jak go wykorzystać

W czasach kiedy ilość przetwarzanych informacji jest większa niż kiedykolwiek każda dynamiczna firma, która chce się rozwijać potrzebuje nowoczesnych programów wsparcia. Jednym z takich programów nie wątpliwie jest CRM.

 

Customer Relationship Management (CRM) pozwala na sprawne zarządzanie sprzedażą, monitorowanie pracy działu sprzedaży oraz planowanie zadań sprzedawców. Tak więc z pewnością taki program można nazwać jako program do zarządzania sprzedażą. Takie określenie na pewno będzie odnosiło się do rozwiązań, które będą spełniały powyższe założenia. Dodatkowym atutem będą na pewno funkcjonalności takie jak rozbudowany moduł raportowania i analityki (lejki sprzedażowe) oraz mobilność z dostępem z dowolnego miejsca i urządzenia.

 

Jak działa CRM ?

CRM w swoim podstawowym i najważniejszym założeniu ma wspomagać organizację pracy w działach firmy, które są bezpośrednio związane z obsługą klienta. Może to być aplikacja, do wspomagania pracy działu sprzedaży, biura obsługi klienta – infolinii, działu marketingu, działu reklamacji, logistyki itd.

Tak na prawdę zastosowanie programu jakim jest CRM zależy w dużej mierze od samej organizacji i procesów jakie w niej zachodzą praz możliwości jakie daje konkretny program. warto więc na samym początku zastanowić się jak ma wyglądać praca po wdrożeniu crm-a i jakie zadania chcemy uporządkować. Tak więc praca aplikacja jest zależna od naszych wymagań, procesu i możliwości oprogramowania.

 

Raport sprzedaży w CRM

 

Jak widać na powyższym zdjęciu (jest to tylko jeden z przykładów) dobrze skonfigurowany program umożliwia sprawne śledzenie każdej sprzedaży. Dodatkowo dzięki programowi można:

  • układać procesy
  • gromadzić dane kontaktowe
  • przeprowadzać zadania sprzedażowe
  • komunikować się za pomocą wewnętrznego chata
  • raportować.

 

Inteligenty CRM co to takiego?

Dodatkowym wsparciem dla programu w wersji podstawowej może być sztuczna inteligencja, która przyspieszy pracę i pozwoli na lepsze planowanie działań pracowników firmy. CRM + AI bez wątpienia to doskonałe połączenie dla tych przedsiębiorstw, które chcą budować swoją przewagę konkurencyjną również na polu doskonale ułożonego procesu oraz podejmować decyzję na podstawie wiarygodnych danych otrzymywanych w czasie rzeczywistym.

 

Jak działa inteligentny asystent działu sprzedaży?

Aplikacja doskonale łączy się z CRM po API dzięki czemu wszystkie dane przekazywane są pomiędzy programami bez żadnego problemu. Aplikacja AI zainstalowana w telefonie sprzedawcy pozwala na porządkowanie pracy po każdej rozmowie z klientem. Automatyczny asystent podpowiada sprzedawcy następne działanie np. planowanie przyszłych kontaktów (mail, telefon), spotkania lub też dodanie notatki. Notatka może to być na przykład komunikat głosowy, który przez asystenta zostanie skonwertowany do CRM w postaci tekstu i automatycznie przypisany do konkretnego kontaktu lu sprzedaży w CRM.

Bot z crm

 

 

Zalety połączenia dwóch aplikacji:

  • skrócenie pracy związanej z ręcznym wprowadzaniem notatek do crm,
  • przyspieszenie pracy działów sprzedaży,
  • wzrost aktywności pracowników,
  • automatyczne przekazywanie danych do crm.

Jak widać połączenie programu ze sztuczną inteligencją w postaci bota jako inteligentnego asystenta sprzedawcy może przynieść wiele korzyści nowoczesnej organizacji. Warto wypróbować te narzędzia już dziś i przekonać się jak szybko i sprawnie można pracować oszczędzając czas i energię pracowników.

 

 

 

Dowiedz się więcej i podziel się